תיאטרון - מאמרים


ביקורת תאטרון: "המלט", תאטרון הקאמרי

חזרתי היום מצפייה ב"המלט" בתיאטרון הקאמרי. מאוד נהנתי. השילוב בין הויזואליות היפהפיה (התאורה שם עשתה לי את זה), למשחק הנהדר של השחקנים הוציא תוצאה מאוד יפה. אמנם ארוכה ולא תמיד מרתקת (למרות שמדובר באותו "המלט" של שייקספיר שקראתי בשקיקה ביום אחד), אבל יפה.
אבל בכל זאת לא הצלחתי לשים את האצבע על מה לא אהבתי. לדעתי היה חסר משהו בהצגה, משהו התפספס וזה ביטל את השלמות שהייתה צריכה להיות בהצגה.
אולי זה הניסיון הבלתי פוסק של לשבור קונבנציות, לעשות את הכל מודרני ושונה מהמלט המקורי, אולי החלל החדש שלא תמיד משרת נאמנה את ההצגה, ואולי זה המשחק הבינוני של שאר השחקנים מלבד איתי טיראן גיל פרנק אמיר קריאף ויצחק חזקיה.

זו הייתה אדפטציה מודרנית ל"המלט", שהיה ניתן לראות שזוהי הפקה של תיאטרון הקאמרי. זו לא ההצגה הראשונה של שייקספייר בכזה עיבוד מודרני (וכרגע הסתכלתי בתכנייה של "כטוב בעיניכם", וגם אותה ביים עמרי ניצן), וזו הסיבה שראיתי כמה כפילויות או דברים זהים בבימוי. אני לא ארחיב יותר מדי כדי לא להרוס את החוויה לאלה שלא ראו.

החלל של ההצגה הוא אולם קאמרי 3, הוא חדש שנחנך בהצגה זו. בעיני הוא חלל גאוני. פשוט Black Open Box, כשכל במאי ומעצב תפאורה יש את האפשרות לבחור היכן יימצא הקהל והיכן תמצא הבמה. אך הכסאות המסתובבים (למרות שהיו מאוד מאוד נוחים, ואטרקציה לא קטנה) והאופן בו ההצגה פרוסה- על כל החלל: בין המושבים, מאחורי המושבים בצד אחד, בצד אחר, מאחור ואיפה שלא תחפשו), יצרו בעיה נוראית בפוקוס. לדוגמה: בדו קרב של לארטס והמלט גרטוד מתה, ואני שלא ידעתי לאן להסתכל- כי כל מצב התרחש במקום אחר של האולם, הפנתי את מבטי לרגע בגרטוד ופספסתי את הרגע בו לארטס שורט את המלט בחרב.

איתי טיראן ללא ספקות הוא בן אדם מאוד מוכשר. לפעמים הוא משחק כאילו שהוא יודע שהוא מוכשר, ולפעמים הוא פחות מתעסק בלהוציא את עצמו החוצה, אבל בסה"כ הבן אדם מוכשר מאוד ושחקן מאוד טוב.
גיל פרנק אדיר. הוא היה מצוין. ויצחק חזקיה כרגיל נכס תיאטרוני. הוא היה מאוד מבדר גם. גם אמיר קריאף הפתיע אותי ונתן הופעה מאוד מרשימה.
אבל חוץ מארבעתם, לא ראיתי איזהשהו משהו מיוחד במשחק של השאר. רוזנקרנץ וגילדרנשטן היו טובים (אלון דהן ועוד אחד שלא הכרתי) אבל הסצנו שלהם היו מועטות, שרה פון שוורצה בתור גרטוד הייתה אנמית ולא נתנה את מה שהיא יודעת לתת לתפקיד הזה. ונטע גרטי היפיפיה, למרות שהיא מאוד יפה הייתה איתה בעיה. ולא משנה כמה שהיא יפה, לא הייתי מלהקת שחקנית כה צעירה ו"בתולת" במה לתפקיד כמו אופליה. ואפילו שהיא יפה מאוווד ראיתי משהו רוטיני אצלה במשחק, משהו שהיא חוזרת עליו כל הזמן. אבל עדיין היו מקומות בהם היא הייתה עוצרת נשימה, ולא רק בגלל שהיא פשוט בן אדם יפה, כמו בקטע שהמלט משתגע ואומר לה ללכת למנזר או כשהיא משתגעת ומפזרת על עצמה פרחים. אבל בשורה התחתונה היא נראתה יותר מדי קטנה (תגידו, הזכרתי כבר שהיא יפה?), ולא עשתה את אופליה באופן מיוחד.

אסכם,
אני נהנתי בהצגה, אבל אני לא חושב שהיא ממש טובה. מלבד איתי טיראן שבאמת היה עילוי, התפאורה והתלבושות (של רות דר המופלאה) והעובדה שמדובר ב"המלט" של שייקספיר- לא אהבתי הרבה מהבימוי, הבמה לקתה בחסר וכן גם המשחק של שאר הקאסט.
blogTV Live
Copyright©1996-2014, תפוז אנשים בע"מ