טיולים וחופשות בחו"ל - מאמרים

איביזה - העולם שייך לצעירים (והמועדונים והחופים גם)

איביזה 05-12/07/2004

יצאנו לכיוון שדה התעופה בסביבות רבע ל6, מחכים בדלפק של הטיסות ורואים איזה אנשים יהיה איתנו במטוס. במבט ראשון נראה שאנחנו הולכים להיות בין הקטנים, אבל זה לא ממש הזיז לנו. המטוס היה די מעפן, בכל זאת זה צ´ארטר. נחתנו בפלמה דה מיורקה שם ירד יותר מחצי מטוס ומשם המשכנו לאיביזה. קיבל אותנו ישראלי בשם מרקו שחי באיביזה. הוא חילק אותנו לאוטובוסים וכל קבוצה נסעה למלון שלה. לפי מה שהבנתי מאנשים אחרים ולפי דעתי, המלון שלנו היה הכי טוב אבל מצד שני היינו רק 6 ישראלים שם. עשינו סיבוב קטן באזור של המלון, ראינו את הים שבמבט ראשון נראה מדהים (כמו כל החופים באיביזה) אבל יש להם שם כל מיני אצות מעצבנות כאלה במים. בערב יצאנו למסיבה במועדון הפריביליג´. זה המועדון הכי גדול בעולם. הכניסה עלתה לנו 40 יורו שזה יותר מ200 שקל. בכניסה יש תור מסודר ואפשר לעקוף בלי בעיות אבל אף אחד לא עושה את זה. אנחנו צריכים ללמוד הרבה מהאירופאים. הם אנשים נחמדים מאוד. המועדון עצמו הוא ענקי, יש בו מלא בארים, אזור לוי איי פי, העמדה של הדי ג´יי נמצאת במרכז הבריכה שנמצאת שם. במהלך המסיבה יש כל מיני הופעות של רקדנים, אקרובטיקה, ברייק דאנס, יש מסך שמציגים עליו כל מיני סרטונים. למרות שזאת הייתה מסיבה נחמדה ביותר, זה כלום לעומת מה שהיה לנו למחרת. אבל בימים הראשונים עשינו סיבובים באזור והתחלנו להיכנס לעניינים שם, למדנו את התחנות אוטובוס וכו´. יש להם שם שירות נחמד שנקרא דיסקו באס, זה אוטובוס שפועל בלילה ועובר דרך רוב המועדונים באי. בפריבילג´ צילם אותנו איזה
צלם מקצועי מאיזה חנות והוא נתן לנו כרטיס ביקור כזה עם מפה וניסינו למצוא את המקום, במקום זה מצאנו סוחר סמים שניסה למכור לנו...חח. בערב יצאנו למסיבה במועדון שנקרא אס פראדיס. מקום יפה, בראש צעיר כזה גם למועדון הזה יש חנות שמוכרת כל מיני חולצות, כובעים ושטויות למועדון היו איזה 5 בארים....מכובד ביותר..... ראינו שם את הפרויקט של "ספר המחזור של איביזה" הרעיון הוא לצלם הרבה אנשים מרחבי האי, לעשות מעין ספר מחזור ולהיכנס לשיא גינס בתור ספר המחזור הגדול בעולם. האנשים שחשבו על הרעיון הזה הם בעצם ישראלים ובאמת פגשנו שם את אחד מהם. בניגוד למסיבה של אתמול שהדגש היה בה על הכל חוץ מהמוזיקה. הפעם המוזיקה היא זו שעשתה לנו את זה. הדי ג´יי היה די ג´יי סמי שאתם צריכים להכיר מהלהיט שלו dj sammy - heaven במהלך המסיבה הייתה הופעה של הזמרת שלו. היא מאוד יפה ותורמת הרבה לאווירה. היא שרה כמה שירים שממש עושים שמח. הקטע באיביזה שכולם חברים של כולם
אתה רוקד ואנשים באים ורוקדים איתך, היה לי קטע מוזר שאיזה אחת באה אמרה לי משהו שלא הצלחתי להבין ולקחה אותי והצמידה אותי לחברה שלה, וחברה שלה היית יותר גבוהה ממני....חחחחח.....קיצר כנראה שחברה שלה לא אהבה את זה אז כל אחד הלך לדרכו. גם במסיבה הזאת היו כל מיני רקדנים ורקדניות, תחפושות וכאלה. אלה דברים שמוסיפים מאוד. במהלך המסיבה חילקו חולצות שזה רעיון חמוד. היה שם מישהו עם כיסא גלגלים שבא לרקוד והוא מקבל ממני ריספקט על זה. בסביבות השעה 6 יצאנו בשביל למצוא את האוטובוס בחזרה למלון, בסוף לא מצאנו את האוטובוס ולא נתנו לנו לחזור למסיבה. לצערנו היינו צריכים לקחת מונית וממש הצטערנו שלא נשארנו במסיבה. כל כך נהנו במסיבה הזאת שנשאר לנו כוח ובגלל זה ניצלנו כניסות חינם שהיו לנו למועדון הספייס. חיכינו עד השעה 8 בערך ונסענו לשם. המקום נחמד, צנוע יחסית למועדונים באיביזה, יש לו מערכת לייזרים מאוד משוכללת אבל זה פחות או יותר מה שיש לו להציע. המוזיקה היית האוס מאוד עמוק ואפל והצלחנו להסתדר
איתה בערך שעה. אחר כך גילינו גימיק נחמד שהמועדון הזה מציע, וזה משחקי אקס בוקס שזה כמו פלייסטיישן. יש להם שם איזה 5 מכשירים כאלה אז אני וחבר שלי עשינו איזה משחק או שתיים ואז חתכנו בחזרה למלון. חבר שלי הלך לישון ואני יצאתי לחוף קצת, טלפון הבייתה וצילום קטן בוידאו
חזרתי למלון, ולישון. עם הזמן אנחנו נכנסים יותר לעניינים, יש לנו פקידה שיודעת כמה מילים בעברית והיא חושבת שתודה זה מלפפון...חחח. מתחילים לדפוק ארוחות במסעדות, כל פעם מגוונים. ביום הזה היינו מה זה עייפים וזה השפיע עלינו בערב. מה שטוב זה שיש זמן לנוח לפני המסיבה כי רוב האנשים מגיעים בסביבות 2, והקטע שלמרות שכל מועדון מכניס בתוכו אלפי אנשים, אף פעם לא חיכינו בתור יותר מדי זמן. בערב הלכנו למועדון הפאצ´ה. לא התלהבנו מהמועדון, נחמד לא יותר מדי. בכניסה בא אלינו איזה אחד ניסה להכניס אותנו באיזה כניסה מיוחדת, אבל היו לנו כרטיסים כבר אז היינו צריכים לעמוד בתור אחר, האמת שלא הבנו כל כך מה הוא רצה כי הוא לא דיבר איתנו בכלל או שהוא דיבר ולא הבנו...חחח...הספרדים האלה לא יודעים אנגלית בגרוש! טוב, אז אנחנו נכנסים, מוזיקת האוס ברקע, רוקדים פה ושם אבל היינו מה זה שפוכים אז חזרנו בערך ב5....עוד משהו שלא דיברתי
עליו זה הגילאים במועדונים שנעים מ18 בערך ומגיעים עד ל30 פלוס.....כן כן...שהממוצע זה בערך 23.במלון שלנו היו שני אחים(ישראלים) שאחד מהם בן 32 נשוי ויש לו שני ילדים הלוואי עלי בגיל כזה לסוע לאיביזה! מגיע יום חמישי, בתוכנית ללכת לאמנזיה למסיבה עם די ג´יי טיאסטו. אנחנו מתעדכנים אצל אנשים שהיו שם אתמול במסיבת קצף איך המקום וכל זה. אומרים שהמקום יפה (איך אפשר שלא). את כל הכרטיסים קנינו במכירה מוקדמת כי קנייה בקופות יכולה להגיע ל20 יורו הפרש. היה לנו ליד המלון פאב נחמד, עם אנשים נחמדים. היה שם אחד שתמיד עזר לנו וסיפר לנו על עוד אפשרויות יציאה. בקיצור באותו היום
נסענו לאמנזיה, מועדון גדול מאוד שהחדר הקטן בו יכול להכניס לכיס הקטן את המועדון הכי טוב בארץ. באמנזיה יש את תותח הקור המפורסם. הוא יורה עשן קר שמצנן את כל האנשים. יש להם מערכת לייזרים יפה מאוד וגם מסכים. טיאסטו מאוד מצליח שם ואנשים מאוד מעריצים אותו. שוב אני מזכיר את הנחמדות של האנשים, שאם בישראל אתה נתקע במישהו וזה יכול להגמר במכות, שם אם מישהו נתקע בך ישר הוא מתנצל. הלכתי לקנות לי שתייה ומישהו שהיה ליד הבאר הביא לי בקבוק מים בחינם, חסך לי כמה יורו. היה קטע שנחתי בעמידה קצת ואז איזה אחד בא כזה ועושה לי "קדימה מה קורה"......כאילו כדי שאני ירקוד. אהה ועוד משהו הסיגריות שם זה הדבר הכי מסריח שיש....עמדו לידי כמה נשים בשנות ה20 המאוחרות אם לא כאלו שכבר עברו את ה30 והם עישנו סיגריות כאלה מסריחות, בחיים לא הרחתי דבר כזה. בסוף המסיבה שוב הציעו לנו סמים...בשלב הזה זה כבר מתרגלים. הייתה מסיבה ממש טובה. אווירה מצויינת. חזרנו למלון בבוקר.....ויאללה לישון. בבוקר עושים סיבוב בחוף, החלטתי לעשות אופנוע ים שלא כמו בישראל, שם אפשר לנהוג לבד בלי אף אחד...היה ממש תותח. דווקא ביום הזה עשינו הרבה סתלבט והיינו קצת גמורים מהימים האחרונים אז החלטנו לא לצאת למסיבה באותו יום. ואפשר להגיד שהיום הזה היה הכי מעפן בטיול. ביום שבת החלטתי לעשות שוב אופנוע ים, לנצל את זה שפה אני יכול לעשות את זה בצורה חופשית. אחרי זה הזמנתי לי מסאג´ של 50 דקות ככה בשביל הפינוק. יותר מאוחר החלטנו לעשות נסיעה לסאן אנטוניו, זאת העיר השנייה הכי גדולה באי. הגענו לקפה דל מאר, בית קפה מאוד מפורסם ואפילו יש די ג´יי שעשה על שמו של בית הקפה טראק. בית קפה מאוד עמוס, אווירת צ´ילאווט. מול בית הקפה יש חוף ים ואפשר לראות את השקיעה....משהו נחמד ביותר. למרות שבית הקפה עצמו לא יותר מדי מיוחד, רגיל. בערב לא ידענו ממש לאן לצאת החלטנו ללכת למסיבת מים באס פראדיס. הבנו שהולכת להיות מוזיקה מסחרית, אבל כנראה שהמסחרית שלהם זה לא כמו בארץ, ואני הייתי מוכן לשמוע את המסחרית שלהם בכל מסיבה שאני הולך. לקראת השעה 6 התחילו להפעיל את המים ובגלל שהרחבה בנויה במעין דירוג, מזכיר קצת צורה של אמפי, נוצרה בריכה ברחבה. ביום למחרת, זהו יום לפני החזרה לארץ, נסענו לאחד האיים ששייכים לאיביזה שנקרא פורמנטרה. היינו קבוצה של ישראלים שהגענו באותה הטיסה. עשינו טיול אופניים, בסופו לכולם היה כאב תחת בגלל השילוב של דרך לא סלולה ואופניים שלא שוות כלום. הכרנו ישראלים שלא יצא לנו להכיר, היינו בחופים מדהימים, מים צלולים לגמרי!. ראינו כמה נודיסטים, חלק מהחוויה......חחחח....סתם. שחזרנו אכלנו בבורגר קינג ולקחנו מונית למלון כי היינו גמורים. שמנו לב שהנהג עובד עלינו ומאריך את הדרך בכוונה, אבל אי אפשר להגיד לו כלום כי הוא לא מבין אנגלית בכלל חוץ מאיזה 3 מילים. בערב יצאנו למועדון שנקרא עדן, אבל לפני זה הלכנו למתקן שאתם בטח מכירים, הכדור שיושבים בו ומעיף אותך ללמעלה, מה שהיה פעם ליד הדולפינריום. זה יורה אותך לאוויר במהירות ואז שומעים את הרוחות מרוב המהירות. כשזה מגיע ללמעלה זה נעצר לשתי שניות ואז נופל.....ומסתובב.......משהו סבבה ביותר. אחרי זה נכנסו למועדון. מוזיקה נחמדה לא יותר מדי, הופעות נחמדות של רקדניות, זיקוקים ואש. היה קטע מרגיז של כל מיני שיכורים שעפים עליך, והיה שם מישהו שבא למסיבה עם תחפושת של ספיידרמן....חחח
מגיע יום שני....החזרה לארץ....מתארגנים והולכים לעשות צ´קאווט....בלובי אנחנו פוגשים ישראלי אחד שהיה גר באיביזה ועכשיו הוא נמצא במלון שלנו לתקופה מסויימת, הוא מודיע לנו שהקדימו לנו את הטיסה והאוטובוס שהיה צריך לאסוף אותנו לשדה תעופה נסע, התברר שהטלפון בחדר שלנו היה מקולקל ולא הצליחו להודיע לנו. אנחנו בלחץ, לא יודעים בכמה זמן הקדימו את הטיסה. תפסנו מהר מונית ונסענו. שאנחנו מגיעים לשדה אנחנו מגלים שהקדימו את הטיסה בשעה ועדיין יש לנו עוד שעה עד העלייה למטוס. הדיוטי פרי שם היה על הפנים.....מאוד קטן וגם יקר. אחרי ההמראה שוב נחתנו בפלמה דה מיורקה אספנו ישראלים והמראנו לארץ. הכרנו עוד ישראלים שהיו גם באיביזה ואני מאוד מצטער שלא הכרתי אותם במהלך הטיול בגלל שלא כולם היו באותו מלון. אנשים באמת סבבה ואני חושב שהיה יכול להיות מאוד כיף איתם. במטוס אתה מתחיל להבין שהכל נגמר וכמה טוב היה. הייתי מוכן להשאר עוד שבוע בכיף. הייתי יכול להתרגל לחיים שם בלי בעיה. אבל ברגע שנגמרת העונה של המסיבות ומתחיל החורף, חצי מהאי הופך להיות מובטל. אבל מה שבטוח לאיביזה אני עוד אחזור.

ועוד משהו קטן, אתם תחזרו לארץ ואז תתחילו לחשוב למה אנחנו עם עצבני, למה על כל דבר קטן שולפים סכין, והכי חשוב למה בארץ בחיים לא תוכלו ליהנות כמו שנהניתם באיביזה.