Bad Request (Invalid Hostname)


צופים - מאמרים


מערך לטיול פתי"ש - לא ברור לאיזה גיל!

פז"חים!
פז"ח בנושא שמועות:
ערך:תפעל למימוש העקרונות, הרואים את האדם כאדון למחשבותיו ולמעשיו.
מטרות:-החניך יבין שלא כל מה שאומרים לו, הוא נכון.
-החניך יבין כמה חזקה יכולה להיות שמועה וכמה היא יכולה לפגוע
-החניך יבין כיצד מתפתחת שמועה.
מהלך:
טלפון שבור-5 דקות
איך מתפתחות שמועות-10 דקות
מוציאים ארבעה ילדים החוצה. קוריאם לאחד מהם, ומספרים לו, מול כל הקבוצה, סיפור עם הרבה פרטים.
הוא צריך לקרוא לשני ולספר אותו סיפור. השני צריך לספר אותו סיפור לשלישי. הקטע במשחק הזה, זה להראות לקבוצה איך שמועות מתגלגלות ואיך הן מתעוותות.
אם נשאר זמן:דיון-5 דקות.
שואלים אותם איזה שמועה או סיפור הם שמעו לאחרונה ואם הם מאמינים.
מסבירים להם שלא כל מה שאומרים להם הוא נכון.נקשר את המסר גם לסיפור בגדי המלך החדשים.....

פז"ח כבוד לסמכות
ערך:תפעל למען חברה שכל אחד מחבריה נוהג כלפי רעהו בכבוד הדדי
מטרות:החניכים יכבדו את הממונים עליהם.
הקבוצה תתגבש
מהלך:
אבן נייר ומספרים-5 דקות
כל אחד משחק עם מי שבדרכו אבן נייר ומספריים, המנצח עולה דרגה. לכל דרגה יש קול משלה, ורק זוג מאותה דרגה יכול לשחק אבן נייר ומספריים.
המלך אמר-5 דקות
פשוט וקל
סיכום-5 דקות
אני יסביר להם מה שרציתי להעביר, שהם צריכים לכבד את הממונים עליהם ולהקשיב לאורהותיהם.

פז"ח עזרה לזולת
ערך:תעודד עזרה לזולת וערבות הדדית
מטרותהחניכים יבינו שאם הם יעזרו לחבריהם זה יקדם את הקבוצה.
החניכים יעזרו לזולת
הקבוצה תתגבש
סיפור מסגרת:רובין הוד איבד את ראייתו ואת היכולת לתת לעניים-עזרו לו לאסוף כסף ולחלק אותו
מהלך
זנב חמור¬-5 דקות
יש חניך שהעיניים שלו קשורות. מטרת הקבוצה לכוון אותו לשים את הזנב על החמור במקום הנכון
אורגיה בשחקים-5 דקות
מעגל מסז´ים-2-3 דקות
מסבירים להם, שכשאתה נותן, אתה גם מקבל.
סיכום
כל חניך מחליט למי לתרום את השקל שהם קיבלו.
אני מסביר להם כמה חשוב ללעזור לזולת ולתרום.

פז"ח היכרות(עם הקבוצות)
ערך: תפתח חיים חברתיים בקבוצה.
מטרות: -החניכים יכירו את הקבוצה השניה
-המדריכים יכירו את החניכים
-הקרח ישבר
-הקבוצה תתגבש
קרטיב לימון של נסטלה ירד למחיר שקל שמונים(אנחנו היינו קונים......)
מהלך:
בנג-בנג שמות-7-8 דקות
במקום להגיד בנג-בנג, אומרים את השם של מי שתה יורה עליו.
נכון-לא נכון-5 דקות
נכון-לא נכון על המדריכים.....גם יוצא שהחניכים המקוריים של כל חניך מכירים אתו יותר טוב.
סיכום-2 דקות
מסבירים להם שבמשך הטיול אנחנו נהיה המדריכים ולא יפחדו לפנות למדריך השני, ובטיול אנחנו קבוצה אחת!

פעולת שעה-הקוסם מארץ עוץ!
ערך:תפעל למען סובלנות והכרת השונה
מטרות:החניכים החניכים יבינו את הערך
החניכים יפעלו ביחד במטרה לעזור לשונה
החניכים יהנו
הקבוצה תתגבש
סיפור מסגרת:כל אחד מהם הוא דורותי וביחד הם צריכים למצוא את המגבלות של החברה בסיפור ולעזור להם להתגבר עליהם
מהלך:
אריה-חתול ועכבר-10 דקות
כולם עומדים במעגל. בפנים יש את האריה, ובחוץ העכבר שממנו מפחד האריה. העכבר צריך לתפוס את האריה, והקבוצה צריכה להגן על האריה
אריה-מלך התנועות/חיות10 דקות
מלך התונות רק עם תנועות של חיות,וצריך לנחש מה עושים ומי התחיל
פחפח-חיבוק בלונים בזוגות-5 דקות
בגלל שאין לו לב, אז צריך כאילו להתחבר עם הבלון ולתת לו אהבה....
הם מקבלים חצי לב
פחפח-לימבו לבבות-5 דקות
על מקל תלויים הרבה לבבות. כל חניך צריך לעבור מתחת ולתפוס עם הפה לבבות.
הם מקבלים את החצי לב השני
קשקש-מי רוצה להיות מיליונר-10 דקות
בגלל שאין לו שכל.....השאלות יהיו על אגדות
סיכום ודיון-15 דקות
חשוב להסביר להם על מה היתה הפעולה וכמה חשוב הערך.
רשמ"צ:בלונים,מקל מטאטא,לבבות,2 חצאי לב,שאלות על אגדות.

פעולת סטיגמות-חצי שעה
ערך: שוויון בין בני האדם, בלי הבדל גזע, מין, דת ולאום
מטרות:
החניכים ילמדו שסטיגמות הן בד"כ מוטעות, ולפעמים אפילו הפוכות לגמרי מהמציאות
החניכים ילמדו על אנשים שונים מהם
מהלך:תופסת סטיגמות (10 דק´) - משחקים תופסת, וכשבאים לתפוס מישהו, הוא צריך לשבת ולהגיד סטיגמה (לדוגמה, "בלונדיניות מטומטמות")
מדבקות (10 דק´) - מדביקים לכל אחד על המצח מדבקה עם תואר כלשהו ("ערס", "חנון", "חרש" וכו´). כולם צריכים להסתובב, ולהתייחס לכל אחד לפי התואר שלו, בלי להגיד לו מה הוא, וכל אחד צריך לגלות מה הוא.
סיכום (10 דק´) - בסיכום מסבירים לחניכים על סטיגמות, וגם מחלקים להם סלונים, שעליהם הם רושמים סטיגמה, והם מפוצצים אותם.
רשמ"צ:מדבקותבלונים


פל"הים!
פל"ה בנושא הכרות ראשונית עם המדבר והנגב-שלגיה
ערך:תחנך להכרת הטבע.
מטרות:החניכים יבינו מה זה מדבר ואיך הוא נוצר.
החניכים יכירו היכרות ראשונית את הנגב ואיפה הוא ממוקם בארץ.
סיפור מסגרת:שלגיה טיילה במדבר וראתה דברים יפהיפהיים אך לא ידעה מה הם.
מפה אנושית-5 דקות
הזה עם הנציג וצריך להדביק לו מקומות על הגוף.
שלטי חידות-5 דקות
לדוגמה:E+בודד=אי בודד(על נושא המדבר כמובן....)
סיכום-5דקות
הסבר קצר על הנגב והמדבר, איך הוא נוצר, מה זה בכלל מדבר וכו....

פל"ה פרויליכים
ערך: תחנך להכרת הטבע
מטרות: החניכים יבינו ולתמיד למה יש סימני דרך
החניכים יבנו כמה חשובים הסימני דרך....
ספור מסגרת:שלגיה הלכה הלכה הלכה ביער, פתאום היא ראתה שלוש קווים.היא עקבה אחרים....יש המשך
מהלך:
אגדת הפרויליכים החדשה-5 דקות
לפי הסיפור מסגרת
משחק שלא קיים-5 דקות
ממציאים שם של משחק שלא קיים. אומרים להם שעכשיו משחקים את זה, בוחרים נציג, נותנים להם חפץ כלשהו, ונותנים להם לשחק(כמובן שהם לא יודעים איך לשחק ואני לא יסביר להם איך משחקים).
הקטע בזה, זה שאם לא היו סימני דרך(הוראות למשחק) לא נדע איך לטייל(לשחק) ומה לעשות, ונלך לאיבוד....(מנסיון, זה עובד....חניך אחד חשב שהוא מכיר את המשחק, אז הוא התחיל לרוץ במעגלים....)
מסבירים להם מה זה פרויליכים...-5 דקות.....

פל"ה התכלות
ערך:תחנך לשמירה על איכות הסביבה
מטרות:החניכם יבינו שאסור(!) לזרוק זבל ומה זה יכול לגרום
החניכים יבינו למה אסור לזרןק זבל
החניכים ידעו כמה זמן כל חומר מתכלה, ומה זו התכלות
מהלך:יש ציור של חפץ כלשהו(חיתול, קליפה של משהו....), והחניכים צריכים לנחש כמה זמן לוקח לזה להתכלות.כששמעתי שיש מספיק השערות, אני חושף את התשובה בתחתית הדף....
בסוף אני יסביר להם למה אסור לזרוק זבל

פל"ה על הצמח שערות שולמית-
ערך:תחנך להכרת הטבע
מטרות:החניכים ידעו מה זה שערות שולמית
החניכים יכירו צמחים במדבר
מהלך:
אני יקריא להם את האגדה על שערות שולמית(הפרחה מרמלה)-5 דקות
הרוח נושבת לכיוון-5 דקות
בנושא שיער(למשל הרוח נושבת לכיוון מי שהסתרק הים בבוקר/מי שיש לו שיער חלק)
סיכום-5 דקות
אני יסביר להם מה זה שערות שולמית(יש את זה במסלול) וגם יגיד להם איזה צמחים יהיו במסלול היום ויסביר בקצרה.
רשמ"צ לפל"הים: מקומות בארץ,חידות,סיפור פרויליכים, ציורים להתכלות,סיפור שערות שולמית
מים!
פעולה 1:
מטרות:החניכים ישתו
החניכים יבינו שלשתות זה לא כל כך נורא
החניכים יבינו שחשוב מאוד לשתות!
מהלך:
יש 4 כוסות, ועל כל כוס יש ספרה. שואלים שאלה על אגדות, ומי שחושב שיודע את התשובה, קם ושותה את הכוס עם התשובה הנכונה. אם הוא לא צדק, מישהו אחר שותה.

פעולה 2:
מטרות: החניכים יקשרו לג´ריקן
החנכים ירצו לסחוב את הג´ריקן
החניכים לא יתייבשו
החניכים יפעילו את הדמיון
מהלך: נותנים לכל קבוצת ג´ריקן דף ובו הם צריכים לעשות אופי לג´ריקן שלהם, למשל:שם,מוצא, שפה, תחביבים וכו....אני ידביק את הדף על כל ג´ריקן. אי אומר להם שבג´ריקנים רוצים להיות רזים וקלים ולכן צריך לעזור להם ולשתות מהם מים.(אפשר במקום זה, להגיד להם לשלב את הג´ריקן שלהם באגדה כלשהי שאני נותן להם, כאילו שימציאו את העלילה מחדש...)

פעולה 3
מטרות:החניכים ישתו
החניכים יבינו שחובה לשתות
החניכים יהנו....
מהלך: השעון עם ג´ריקן....מי שעצר אצלו, צריך לקחת 5 שלוקים ואז לשבת....
רשמ"צ למים:4 כוסות,שאלות,דפים,עטים,

דרך!
פעולה 1-ממ"מ:
ערך:תחנך ללהכרת ואהבת הטבע
מטרות:החניכים לא ישתעממו במסלול
החניכים יסתכלו סביבם על הנוף
מהלך:ממ"מ-משהו ממש מגניב. למשך כל המסלול החניכים לסתכלו סיסבם ויחפשו דברים מגניבים. אם הם חושבים שמצאו משהו כזה, אז הם אומרים לי, ואני יתן להם מדבקה של ממ"מ.החניך עם הכי הרבה מדבקות יזכה בפרס

בינגו נפילות:
מטרות:החניכים לא ישתעממו במסלול
הקבוצה תתגבש
כל פעם שמישהו נופל, הקבוצה צריכה לדרג נפילה זו. אצלי יש את הרשימה עם הניקוד.
המנצח בסוף היום מקבל פלסטר.....

משימות דרך:
נותנים לכל אחד משימה. כשהוא מבצע אותה, הוא מקבל עוד משימה

רשמ"צלפעולות דרך:מדבקות ממ"מ,דף נפילות,משימות

אוטובוס
פעולה1:
מטרות: החניכים לא ישתעממו באוטובוס
לחניכים לא יהיה חשק להקיא
הקבוצה תתגבש
מהלך:
משחקי לא נפסיק לשיר למיניהם
פעולה 2:
מטרות :החניכים לא ישתעממו באוטובוס
לחניכים לא יהיה חשק להקיא
הקבוצה תתגבש
מהלך:
תחרות בדיחות(אפשר לתת נושא או מילה, ושיספרו בדיחה קשורה)
בוקר טוב
מטרות:החניכים יתעוררו מלאי מרץ
לחניכים יהיה כוח לכל היום
סיפור מסגרת: בוקר במדבר :הבוקר של אלדין.
אלדין קם עם ג´יני,השעון המערר-בננה-10 דקות. כאילו לזרוק את השעון מעורר.
במקום לזרוק כדור, הם זורקים שק שינה.
לשתוף את הפנים-דברים שקשורים לבוקר, מים-5 דקות
חניך בוחר משהו שקשור לבוקר. כל אחד מהקבוצה בתורו מנחש מה הוא בחר. אם מישהו חוזר עם משהו, משפריצים עליו מים, אם מישהו צודק, משפריצים הרבה מים.
ג´יני רוצה לברוח מהמנורה-5 דקות
כמו תופסת במעגל, עם זה שבפנים וזה שבחוץ הוא התופס, וצריך להגן במעגל על הנתפס.
רשמ"צ: שק"ש,צ´ופר,אקדח מים

לילה טוב
מטרות:
*החניכים יוציאו את המרץ שנשאר להם וירצו ללכת לישון.
סיפור מסגרת: השוואת הטיול לאגדה של סינדרלה.
מהלך הפעולה:
*החיים של סינדרלה היו בדרך כלל משעממים, רק עבודה... משחקים משחק השקט. מנסים להיות בשקט מוחלט דקה שלמה, כל פעם שלא מצליחים, מתחילים את הדקה מחדש. הערכת זמן: 5 דקות.
*יום אחד באה הפייה הטובה ונותנת לה הזדמנות למשהו טוב ונעים... עושים מעגל מסאז´ים. הערכת זמן: 2-3 דקות.
*סינדרלה כל כך נהנית שהיא שוכחת את עצמה ולא שמה לב לשעה, עד שהשעון צילצל 12, ואז היא נזכרת לרוץ הבייתה. משחקים טלפון שבור, כשמעבירים את המשפט "מי שהולך לישון מוקדם, קם בבוקר כמו בנאדם". הערכת זמן: 2-3 דקות.
*סיכום קצר של היום ומתחלקים לקבוצות המקוריות, ועוד סיכום(בשביל לדעת איך הם מרגישים עם האיחוד)...
סיכום:
סינדרלה הולכת לישון כשהיא מבואסת, כי היא חושבת שהכל נגמר. בעצם היום למחרת, בו הנסיך מוצא אותה בעזרת הנעל ומתחתן איתה, טוב עוד יותר
*רשמ"צ: צ´ופר

ערב סינדרלה:
ערך: תעודד עזרה לזולת וערבות הדדית
מטרות: החניכים יעשו מוראל
החניכים יוציאו את האנרגיה לפני השינה
החניכים יפתחו את דמיונם
החניכים יגלו עבודת צוות
סיפור מסגרת: הפיה באגדה יצאה לפנסיה. הקבוצה צריכה למלא את מקומה.
מהלך:
(צריך להספיק את כל המטלות של הפיה)
5 אבנים אנושי-15 דקות
יש 5 חפצים על הרצפה.מתחלקים לשלישיות. כל שלישיה בתורה מקבלת כדור, הם זורקים את הכדור, ובינתיים, הם מנסים לאסוף הכי הרבה חפצים. אפשר שזו תהיה תחרות בין השלישיות.
(צריך להשיג את השמלה לסינדרלה)
קליעה למטרה-15 דקות.
מכינים משטח קליעה למטרה עם ציורים של דברים כמו בדים, תחרה,חוטים מחט.....
כל חניך בתורו זורק כדור על משהו, אם הוא קלע, הוא מקבל את מה שנפל עליו.בסוף הם מקבלים שמלה
(עכברים שעוזרים לה)
אמבות-5 דקות
משחקים אבן נייר ומספריים. המפסיד הולך אחרי המנצח ומעודד אותו.
(צריך כרכרה)
זונה מתגלגלת-10 דקות
מעבירים ככה את כל הקבוצה
(האחיות מתביישות מסינדרלה ומסתתרות)
סרדינים-15 דקות
(סינדרלה מאושרת)
פיתוח המוראל-10 דקות
כל הקבוצה במעגל במרווחים של יד. כולם צועקים הכי חזק שהם יכולים.יש מישהו באמצע, שיכול לצאת רק אם הוא מוצא מרווח שלא צועקים בו, או שצועקים חלש. אסור שהקבוצה תתן לו לצאת.(זה ממש מגביר את המוראל.
מוראל-15 דקות.
כל המוראלים המוכרים על סופה, וגם מלמדים אותם מוראלים מגניבים.
סיכום-5 דקות
להסביר להם על מה שהם עברו ועל הערך
רשמ"צ:כדור,משטח, שמלה(לא אמיתי), צ´ופר.

blogTV Live

Bad Request (Invalid Hostname)