Bad Request (Invalid Hostname)


צופים - מאמרים


פז"חים ופל"הים


פל"הים:

הכנת תה מעלים של זעתר. צורת הצמיחה של הצמחים בכרמל (כלפי מעלה, אבל אחוזים באדמה)- מותחים חוט בין 2 עצים ותולים עליו סוכריות. החניכים צריכים להגיע אל הסוכריות שעל החוט, אבל להישאר עם הרגליים על האדמה, כמו הצמחים בכרמל ששואפים להתקרב לשמש, אבל צריכים להישאר על האדמה. אליהו הנביא מאוד אהב את הכרמל וטייל במקום, אחאב מלך ישראל שהתחתן עם איזבל בת מלך צידון, איזבל החלה לעבוד אל ושמו הבעל, אליהו רצה להוכיח לעובדי הבעל שה' הוא אחד ורק הוא קיים ולכן אירגן "תחרות". הם יכינו מזבח לבעל ואליהו יכין מזבח לה' והם יראו איזה מזבח נדלק, הם השכימו ובנו מזבח, צעקו לבעל, צעקו וצעקו והמזבח לא נדלק. אליהו לקח 12 אבנים (12 שבטים) ושם אותן מסביב למזבח שלו, התפלל לה' והמזבח נדלק. כל מאמיני הבעל שהפסידו בתחרות נשחטו ומקום שריפת המזבח נקרא המוחרקה שנמצאת לא רחוק מהמסלול שלנו.

מספרים את הסיפור בקטעים, בכל פעם עוצרים ושואלים את החניכים איך לדעתם המשיך הסיפור.

*אגדת הקיסוסית (בדף אחר), החניכים משחקים את האגדה תוך כדי שהמדריך מקריא. *חזירי הבר- מספרים לחניכים שבעיתון כלשהו היה סקר מי הגבר הישראלי הכי מבוקש. שואלים את הבנות איזה תכונות הן מחפשות בגבר (חתיך, חזק, יפה) ואז נותנים להם מדליות אם התכונה שהן בחרו. בוחרים 8 תכונות ואז מנחשים מי הגבר לדעתן, אחרי שהם מנסות לנחש מראים להם תמונה של חזיר בר, ואז מפרטים להם שהחזיר-  חזק- בעל ניבים שאיתם הוא מחזר אחר הנקבה.

חתיך- שרירי, 1.80 (אבל לרוחב...)

חכם- מגיל צעיר יש לגורים זכרון בעיקר לגבי סכנות לדוגמא- איזה אוכל רעיל להם וגם לגבי ציידים (יש אישור לציד חזירי בר בארץ)..

רומנטי- בזמן החיזור הוא נוהם בצורה של שירה ובכל זאת הוא רב עם בת זוגתו כמו כל החיות בטבע.

חברותי- חי בלהקות. הגורים מפוספסים בלבן-חום כדי שהזכרים לא ידעו לתקוף אותם כי הם לא יכולים להגן על עצמם.

נקי- חזיר בר נתפס כמלוכלך אבל הוא מתפלש בבוץ כדי לתפוס את הטפילים שחיים עליו. אחרי שהבוץ מתייבש עליהם הם מתגרדים על עצים וככה מתנקים גם מהבוץ וגם מהטפילים.

ספונטני- אוכל כל מה שימצא אבל לא טורף ולכן אסור להשאיר זבל בטבע כי החזיר יאכל אותו וימות!!

סקסי- ביצועים טובים במיטה. יש להם איבר מין מסולסל.

(-חיים בכל אזורי הארץ-)

*אגדת הקטלב (מספרים את האגדה וזהו). פיסול במחטים- בחורשה מפסלים במחטים, ומספרים לחניכים את הסיפור על האורן שלא שמח בחלקו (עם תפקידים וכאלה..) *שפני סלע- מקריאים קטע לחניכים על פגישה בין שני זכרים- שפני סלע ואיך הם מגיבים אחד לשני והם מראים אותו תוך כדי הקטע. טריוויה על התכלות- -כמה זמן אתם חושבים שלוקח לנייר להתכלות? (שלושה שבועות)

-כמה זמן אתם חושבים שלוקח ל"חומר אורגני" מבע"ח או בני-אדם? (5 שבועות)

-כמה זמן אתם חושבים שלוקח לבד להתכלות? (4 חודשים)

-כמה זמן אתם חושבים שלוקח לחבל להתכלות? (7 חודשים)

-כמה זמן אתם חושבים שלוקח לקופסת שימורים להתכלות? (100 שנה)

-כמה זמן אתם חושבים שלוקח לפחית שתייה להתכלות? (400 שנה)

-כמה זמן אתם חושבים שלוקח לבקבוק פלסטיק להתכלות? (450 שנה)

-כמה זמן אתם חושבים שלוקח לזכוכית להתכלות? (100,000 שנה)

-כמה זמן אתם חושבים שלוקח לקלקר להתכלות? (לעולם לא!!!)

מסקנה- אל תלכלכו!!!!!!!!!!!!!!

 

*שאלות הוא והיא- בנושא הצומח-

1.      הוא-שיח מארבעת המינים. היא- אסתר המלכה. (הדס, הדסה)
2. הוא- כלי בישול. היא- שיח קוצני. (סיר, סירה)
3. הוא- בולט בפנים. היא-פרח גבוה שפרחיו ורודים ודמויי גביע (חוטם, חוטמית)
4. הוא- פרח אדום המופיע באביב. היא- תרנגולת קטנה. (פרג, פרגית)
5. הוא- מבשר הסתיו. היא- ישוב בערבה. (חצב, חצבה)
6. הוא- רשת חנויות לחיילים. היא- עץ המוזכר בשיר על תל אביב. ( שקם, שקמה)
7. הוא- צייד והזאב. היא- בית הגמד. ( פטר, פטריה)
8. הוא- תכשיט באף. היא- צמח בר בעל פרחים לבנים וארגמניים. (נזם, נזמית)
9. הוא- תואר אצולה סיני. היא- פרי הדר. (מנדרין, מנדרינה)
10. הוא- אלוקים. היא- עץ חורש ויער. ( אל, אלה)
11. הוא- השמיע קול שריקה. היא- עץ. ( צפצף, צפצפה)
12. הוא- גדל על גפן ותמר. היא- מפרי ההדר. ( אשכול, אשכולית)
13. הוא- פרי אלון. היא- איבר ההפשרה. ( בלוט, בלוטה)
14. הוא- ממשפחת המחטניים. היא- פטריה בין מחטים. ( אורן, אורנייה)

2.      2.בנושא החורש-

3.      1.הוא: שעיר הכבשים/ היא: בראש העצים (צמר, צמרת)
2. הוא: מים שקפאו/ היא: חלקה לא מיוערת (קרח, קרחת)
3. הוא: גדלים בו עצים/ היא: צמח מטפס (יער, יערה)
4. הוא: איננו אלא עץ/ היא: דו חי ירוק, קופץ (אילן, אילנית)
5. הוא: זרעיו באצטרובל/ היא: פטרייה למאכל (אורן, אונייה)
6. הוא: בטו' בשבט חוגג יום הולדת/ היא: הצעה שלמישהו ניתנת (עץ, עצה)
7. הוא: את האדמה מפלח/ היא: עצים בה הם הצומח (חורש, חורשה)
8. הוא: פרי של אחד העצים/ היא: תפיחה שנוצרת כשמרביצים (בלוט, בלוטה)
9. הוא: בד/ היא: מסועפת, רחבה (ענף, ענפה)
10. הוא: את הסלע הירוק מכסה/ היא: מתחת לסלע תמצא מחסה (טחב, טחבית)
11. הוא: מתנת הפרח לדבורה/ היא: תוך צפצוף תמצוץ אותו במקורה (צוף, צופית)
12. הוא: מתנת הפרח לדבורה פרחיו צהובים וכולו עטור קוצים לאין ספור/
היא: אוכלת זרעים וצבעיה אדום, צהוב, שחור (חוח, חוחית)
13. הוא: פרח מצליב ורוד/ היא: ההר בו נטייל עוד ועוד (כרמלית, כרמל)
14. הוא: צבע/ היא: עץ הגדל בחורש, משמש ברפואה (לבן, ליבנה)
15. הוא: ההוא שתמיד בא אחרינו/ היא: עשה משהו במחבת (צל, צלה)
16. הוא: לא מתחת/ היא: חלק מהצמח אך לא התפרחת (על, עלה)
17. הוא: צמח מטפס ירוק חסר עלים קפד ראשו והוא פרח אדום שזרעיו שחורים. (אספרג, פרג).

שולחים את החניכים למצוא 4 סוגים שונים של עלים. הראשון שמביא 4 סוגים של עלים שהוא יכול להציג מקבל מדבקה של מגדיר מקצועי! *משחק הג'ריקן בנושא הכרמל. פז"חים:

בוחרים חניך שהוא צריך לעמוד כמו מפת הארץ (יד שמאל מעל הראש עם אצבע למעלה ורגל שמאל מקופלת למעלה). לשאר החניכים נותנים מדבקות של מקומות או ערים מרכזים בארץ והם צריכים להדביק במקום הנכון על המפה - החניך. (למשל אצבע הגליל - אצבע יד שמאל, אילת - כף רגל שמאל, חיפה - כתף ימין וכו')
אפשר גם לחלק את החניכים לשתי קבוצות ולהפוך את המתודה לתחרות בין הקבוצות. מישוש אבנים (שכל אחד כותב על האבן שלו את השם, ואח"כ צריך לזהות אותה בעינים  עצומות). *לא להשאיר אוכל בשטח: תחרות אכילה של כל מיני מאכלים, ביניהם גם אוכל של חיות ç החניכים לא יאכלו את הבונזו.. (אם אתם לא אוכלים את האוכל שלהם, למה שהם יאכלו את שלנו?!) ההר הירוק- תחרות בן 2 קבוצות לסדר את המילים של השיר בסדר הנכון. שעון שמש (בעזרת מצפן) סיפור ההד סיפור השקט- בקטע של שביזות כותבים לחניכים על המצח שמות של גיבורים והם צריכים לנחש מיהם לפי היחס של האחרים אליהםץ. סימניה מהטבע רחובות ושדרות- יער וחורש. כשאומרים יער כולם עומדים בשורות מסודרות, וכשאומרים חורש עומדים מבולגן (כמו צורת הצמיחה של העצים ביער או בחורש) הפצת זרעים ע"י בע"ח- גוררים בובת גרב כל המסלול, ובסוף המסלול בודקים איזה זרעים נתקעו בה, ומסבירים שזו צורת הפצה של צמחים מסוימיםץ *דגלים במקום מסוים במסלול (אנחנו יודעים את המיקום). סתם משחקי מסלול:

*לפתוח את הדלת של הצוללת.

*תפסוני על רגל אחת.

*מדבקות נפילה והקאות.

*מדבקות מ.מ.מ (משהו מיוחד מאוד) . אם החניך מביא משהו מיוחד למדריך (שהוא מצא בטבע) הוא מקבל מדבקת מ.מ.מ .

*משחק הרוצח במסלול- כל אחד מקבל פתק שעליו רשום שם של מישהו מהגדוד באופן אקראי שאותו הוא צריך לרצוח במהלך הטיול. ה"רצח" מתבצע כשהרוצח אומר למי שרשום לו בפתק -נרצחת בלי שאף אחד אחר ישמע.

כשאחד מהילדים בגדוד נרצח הוא נותן לרוצח שלו את השם של מי שהוא היה אמור לרצוח בהתחלה.

* אגדה על סימוני דרך- למה סימוני הדרך נראים ככה? (לבן-צבע-לבן)

היה היו לפני שנים רבות יצורים קטנים בצורת הפסים בסימונים שחיו בכל מסלולי הטיול בארץ.

כל הזכרים היו לבנים וכל הנקבות היו בצבע כלשהו. כדי להתרבות הם היו הולכים ויושבים על סלעים אבל בגלל שהם היו צעירים הלך איתם מלווה שגם הוא היה לבן. יום אחד בדיוק באמצע האביב (עונת ההזדווגות) הייתה מפולת סלעים ענקית שבה נמחצו על הזוגות והמלווים ולכן בכל הארץ נשארו סימנים בצורת לבן-צבע-לבן.

*החיידק- מראים לחניכים בובה מסויימת (סופר מן כדי שיתקשר לנושא), החניכים צריכים להעביר את זה לתיק של חניך אחר אם הבובה אצלם. מי שנשאר עם הבובה בסוף המסלול מקבל משימה.

*משחק שתייה (יאן הגאון המציא)- מחלקים בין החניכים 2\3 חבילות קלפים, עד שנגמרת החבילה. כל חניך בתורו מוציא קלף,

קלף עם המספר 1-4 הוא מספר השלוקים שמי שהוציא את הקלף שותה,

קלף עם מספר 4-10 החניך שמוציא את הקלף מחלק את השלוקים בין הקבוצה. מי שיוצא לו מלך- יכול מתי שהוא רוצה להרים יד על המצח והאחרון שמרים את היד למצח לוקח שלוק ענק מהג'ריקן.

מוציאים בתחילת המשחק מהחבילה את הנסיך והמלכה.

איזה משחק אדיר!! אם לא הבנתן גשו ליאן והוא יסביר יותר טוב.

*משחק האבנים והפקק- שמים ערמת אבנים על הרצפה ובפסגת האבנים שמים פקק של בקבוק, החניך הנבחר מחזיק את הרגל בצורה משונה ומתכופף לעבר הפקק המטרה שלו להרים את הפקק בעזרת הפה בכלל.

* גמדים וענקים מהטבע.

 

 

 

 

 

blogTV Live

Bad Request (Invalid Hostname)